Jaarverslag 2021: Basisonderwijs - begeleid aanbod

Het begeleid aanbod van Studio Globo bestaat uit inleefateliers, buurtwandelingen en workshops. Daarbij staan onze educatief medewerkers paraat om een klas te begeleiden.

In 2021 gingen er 8.181 inleefateliers door. De gerealiseerde cijfers zouden er helemaal anders uitzien zonder coronapandemie. De inleefateliers lagen stil tot en met april, er waren heel wat annulaties.

Wat is een inleefatelier?

Omwille van corona hanteren we 2 cijfers, dit is:

• De reële cijfers = wat is doorgegaan
  • De virtuele cijfers = wat was geboekt zonder annulatie wegens Corona

Het virtueel totaal aantal buurtwandelingen (161) lag in 2021 lager dan in 2020 (212 virtueel – waarvan er 111 in Antwerpen en Brussel gepland stonden). Deze daling is een gevolg van de herwerking van 'Wonen op het dak' waarbij tijdelijk ook geen buurtwandelingen meer werden aangeboden. Ook in Gent en Roeselare lukte het in die periode niet omdat er niet voldoende begeleidingscapaciteit was.

We gaven in 2022 ook workshops:

De begeleide workshops en projecten zijn een belangrijk onderdeel van onze werking, maar lees ook over onze niet-begeleide materialen in 2021

Afbeelding van het begeleid aanbod van basisonderwijs voor het jaarverslag van Studio Globo