Aanbod Terug
buurtwandeling

Brussel Beleven

Laat je leerlingen een dag uit hun vertrouwde omgeving stappen en in ontmoeting gaan met Brussel, de Brusselaar en met zichzelf, tijdens het project Brussel Beleven. 

Je leerlingen gaan op ontdekking in enkele bruisende en superdiverse wijken tijdens Brussel Beleven.

In kleine groepen zoeken ze zelf hun weg in de wijken Marollen, Matongé en Kuregem. Ze krijgen uitdagende opdrachten en komen in contact met bevlogen medewerkers van wijkorganisaties die dag in dag uit bezig zijn om het sociale weefsel in de wijken te versterken. Zo leren ze de wijken van binnenuit kennen. Die ontmoetingen stimuleren leerlingen om hun beeld over Brussel en haar bewoners bij te stellen en te reflecteren over de grootstedelijke complexiteit.

De projectdag maakt deel uit van een traject waarbij we ook leerkrachten versterken in interculturele competenties. Deze competenties zijn nodig om de leerlingen voor te bereiden op de projectdag en om ook na het bezoek met hen stil te staan rond de thema’s diversiteit, armoede, samenlevings-opbouw, discriminatie en beeldvorming. We reiken leerkrachten achtergrondinformatie, werkvormen en verdiepend materiaal aan om rond deze thema’s in de klas aan de slag te gaan. 

Dit traject omvat:

  • een lerarendag bij Studio Globo 
  • een lesmodule om leerlingen voor te bereiden op de projectdag
  • de projectdag in Brussel, met een reflectiemoment
  • verdiepingsmodules als nawerking van de projectdag

NIEUW Maak je er graag een twee- of meerdaagse uitstap van? We werken samen met JES sleep inn.

Praktische informatie

  • Doelgroep: 5/6/7 ASO / BSO / KSO / TSO
  • Aantal deelnemers: tot 25 leerlingen per klas  
  • Duur: minstens 6u - dagprogramma
  • Locatie: in Brussel
  • Praktische vereisten: lerarenvorming en voorbereiding in de klas maken deel uit van dit traject
  • Prijs: € 350 (all-in)
Bijhorend materiaal
Reserv
Reservatie
Brussel Beleven

Interesse? Reserveren? Vul dit contactformulier in. 

Kenmerken
België
secundair, 3de graad
Studio Globo Brussel