CAPTCHA

Jaarverslag 2023: communicatie

Studio Globo heeft een uitgebreid aanbod. Maar vinden leerkrachten ook de weg ernaartoe? Welke kanalen gebruiken we om onze doelgroep te informeren? 

Website 

Onze website is gericht naar onze doelgroep (leerkrachten) en zet ons educatief aanbod centraal. Onze website werd bezocht door 46.810 bezoekers wat een zichtbare stijging is met voorgaande jaren. De verdeling van het toestelgebruik blijft constant in vergelijking met vorig jaar. 64% gebruikt de computer, 35% de mobiel en 1% de tablet.

Nieuwsbrieven 

In 2023 communiceerden we met 5.814 leerkrachten en sympathisanten via onze digitale nieuwsbrief. Die werd in 2023 zeven keer uitgestuurd. Je kan het archief van onze nieuwsbrieven hier bekijken. 

Sociale media 

Facebook is voor Studio Globo het meest gebruikte kanaal en heeft 2.829 volgers. Het grootste deel van onze ‘fans’ zijn vrouwelijk en zit in de leeftijdscategorie tussen 25 en 45 jaar.

Instagram heeft 382 volgers. Ondanks het feit dat we nog niet actief inzetten op het posten van berichten op Instagram, merken we een duidelijke stijging in het aantal volgers (2022: 327 volgers). Ook gezien het jonge publiek (zie Facebook), noopt ons de denkoefening hoe we Instagram meer structureel kunnen implementeren in ons communicatieplan.

LinkedIn wordt aangevuld met beperkte inhoud. Er worden voornamelijk vacatures gedeeld maar er worden ook berichten geplaatst over nieuw aanbod of b.v. voor de Week van de Vrijwilliger. We hebben momenteel 650 volgers.

Stands en beurzen

We namen deel aan Tools4Schools in Kortrijk en bereikten daar een 110-tal personen. 
We namen ook deel aan Festival van de hoop in Hasselt en bereikten daar een 65-tal personen.
 

Terug naar het overzicht

Foto van een Studio Globo-medewerker op Tools4Schools
Foto van een Studio Globo-medewerker op Tools4Schools
Foto van een Studio Globo-medewerker op Tools4Schools
Afbeelding met link
Illustratie van het extern jaarverslag 2023 van Studio Globo