Jaarverslag 2021: communicatie

Studio Globo heeft een uitgebreid aanbod. Maar vinden leerkrachten ook de weg ernaartoe? Welke kanalen gebruiken we om onze doelgroep te informeren?

Website

De website bereikt gemiddeld 102 bezoekers per dag. Goed voor een jaartotaal van 34.279 unieke bezoekers. Als we de terugkerende bezoekers erbij tellen, ontving de website in 2021 48.698 bezoeken. De verdeling van het toestelgebruik blijft constant in vergelijking met vorig jaar. 67,47% gebruikt de computer, 31% de mobiel en 1,57% de tablet.

Nieuwsbrieven

In 2021 communiceerden we met 6.417 leerkrachten en sympathisanten via onze digitale nieuwsbrief. Die werd in 2021 acht keer uitgestuurd. Je kan het archief van onze nieuwsbrieven hier bekijken.

Sociale media

Facebook is voor Studio Globo een belangrijk kanaal. In 2021 steeg het aantal mensen die onze pagina volgt met 6 %. Het grootste deel van onze ‘fans’ zijn vrouwelijk en zit in de leeftijdscategorie tussen 25 en 45 jaar.

Afbeelding over communicatie voor het jaarverslag van Studio Globo