Jaarverslag 2020: trajecten in de kijker

Door de coronapandemie konden we in 2020 niet zoveel scholen ontvangen in ons geliefde Brussel, en ook de klimaatconferenties moesten grotendeels afgelast worden. Toch verdienen deze trajecten bijzondere aandacht, omdat ze doorheen de jaren serieus aan populariteit winnen.

klimaatconferentie

"Zelf vind ik de klimaatconferentie een zeer boeiend middel om de opgedane kennis en vaardigheden ‘vast’ te zetten. De vele positieve reacties van de leerlingen bewijzen dat ook. Bij het naar voren brengen van de resoluties was er dit schooljaar zelfs een jongen bij die normaal niet durft spreken voor zo een grote groep. Super is dat! Mijn klassen die niet hebben kunnen meedoen, hebben spijt. Ik doe met hen nu een miniversie."

Peggy De Bruyn, leerkracht Vrije Technische Scholen Sint-Niklaas

>> lees meer over Climate Challenge @ school

brussel beleven

"Ik zou dit project zeker aanraden. Het was volgens mij zeer leerrijk voor zowel de leerlingen als voor ons. Je zag een andere kant van Brussel dan de toeristische kant. Vooral de kennismaking met andere culturen sprak enorm aan. Deze dag in Brussel was een positieve ervaring en ik was toch wel verrast dat de leerlingen het leuk en interessant vonden. Dat is vaak niet evident bij excursies."

Annick Moors, leerkracht lerares economie en wiskunde in het i-Mas in Stevoort-Hasselt

"We hebben veel bijgeleerd over de wijk Kuregem en de bezochte organisatie. We hebben veel vriendelijke mensen ontmoet en ons beeld van Brussel is veranderd in de positieve zin."

Lina, Julie en Sara

>> lees meer over Brussel Beleven