Jaarverslag 2020: opbrengsten en uitgaven

Door corona waren er in 2020 minder deelnemersbijdragen. Gelukkig vielen er geen subsidies weg. Daardoor is de verhouding subsidies/eigen middelen in 2020 verstoord.

Studio Globo haalde in 2020 88,4 % van de inkomsten uit subsidies. Daarbij komt de grootste brok van DGD (federale ontwikkelingssamenwerking). Daarnaast zijn er structurele en projectsubsidies vanuit provincies of steden. Je vindt de logo's van alle structurele subsidiegevers onderaan onze website.

In 2020 kwam 7,9 % van de inkomsten uit de werking. Daarnaast zijn giften en andere steun goed voor bijna 4%. We willen de komende jaren minstens 15% uit onze activiteiten halen. Daarvoor zullen we onze deelnemersbijdragen herbekijken. Daarnaast zullen we bijkomende steun zoeken bij sympathisanten en instanties.

Onze werking wordt gemaakt door mensen. Daardoor zorgen de lonen van het personeel dus voor de grootste uitgave: 81,2 % van de kosten. Het resterende deel werd besteed aan specifieke en algemene werkingsmiddelen.

Voor een uitgebreid zicht op onze financiën kan je terecht op ngo-openboek

jaarverslag 2020 financieel