Jaarverslag 2019: Buurtwandeling

Buurtwandeling Hasselt
Buurtwandeling SWM
Nieuwe route voor buurtwandeling Roeselare

De buurtwandelingen verdienen een speciale vermelding. Elk jaar mogen we meer leerlingen verwelkomen in ‘onze’ buurten. In 2019 waren het zelfs 3.585 kinderen en jongeren, verspreid over 176 buurtwandelingen door:

De meeste scholen combineren een buurtwandeling met een bezoek aan het inleefatelier. Die twee zijn bijzonder complementair. We merken dat er interesse is bij leerkrachten om deze combinatie te maken.

Nieuw in 2019

Onze buurtwandeling door Kuregem is een gevestigde waarde. Dat blijft een topper. Maar de grootste stijging in aantal deelnemers ligt dit jaar in Roeselare. Daar kreeg de route een make-over en introduceerden we enkele interessante nieuwe haltes in het programma. Zo gaan we langs bij de protestantse kerk, het buurtinitiatief Kippegem, de Poolse winkel Biedronka en het nieuwe RSL, waar verschillende sociale initiatieven verzameld zijn: de sociale kruidenier, het lab, de komaf, een naaiatelier, enzovoort.

Ook voor secundair

Hoewel de buurtwandelingen voor het lager onderwijs uitgewerkt zijn, mocht Studio Globo in 2019 ook 130 scholieren van de VABI-school in Roeselare en 1 BUSO-klas in Antwerpen ontvangen.

Jaarverslag 2019 infografiek 05 buurtwandelingen