Integriteitsschending of grensoverschrijdend gedrag melden
Op deze pagina vind je alles over ons integriteitsbeleid. Je kunt hier terecht voor het melden van een klacht, advies rond integriteit, het lezen van onze ethische code en informatie over hoe we met klachten omgaan.
Raadgever integriteit
Als je vragen hebt over integriteit of advies wilt over een mogelijke schending, kun je vertrouwen op onze raadgever integriteit, Katrijn Geldof via raadgeverintegriteit@studioglobo.be. Zij zal je vraag in vertrouwen behandelen. Katrijn is naast de eindredacteur van de leermiddelen van Studio Globo ook onze vertrouwenspersoon. Zij genoot de nodige opleidingen om je met raad bij te staan.
Meldpunt integriteitsschendingen
Als je een melding wil doen van een incident waar de gedragscode geschonden werd kan je dat doen op drie manieren:
- Via het klachtenformulier onderaan deze pagina
- Telefonisch op 0498/90.46.76
- Via e-mail naar luc.claessens56@gmail.com
Je klacht wordt in alle discretie, onafhankelijk en objectief behandeld door onze klachtenmanager Luc Claessens. Luc is een lid van het bestuursorgaan van Studio Globo en heeft een ruime ervaring in personeels- en beleidszaken in de social profit.
Je krijgt een bevestiging van Luc als hij je klacht goed ontvangen heeft en je wordt op de hoogte gehouden van de behandeling van je klacht.
Klachten tegenover de klachtenmanager zelf of klachten waarbij de klachtenmanager te nauw betrokken is kan je melden bij Bart Vander Schelden (bart.vanderschelden@studioglobo.be), die de rol van teamhoofd basisonderwijs vervult binnen de organisatie. Hij zal deze melding eveneens vertrouwelijk behandelen.
Meldingen kunnen anoniem gebeuren.
Integriteitsverantwoordelijke
De directeur, Thijs Smeyers (thijs.smeyers@studioglobo.be), is verantwoordelijk voor het integriteitsbeleid en het bevorderen van een cultuur van integriteit binnen Studio Globo. Hij ziet toe op de ontwikkeling en naleving van procedures en fungeert als back-up voor de raadgever.