blog Terug
CAPTCHA

De knuffel is kapot

Benieuwd naar wat er gebeurt in ons gloednieuw inleefatelier 'Expeditie WareWare'? Kijk eens mee door de ogen van de kinderen, in een spannend vervolgverhaal.

Benieuwd naar wat er gebeurt in ons gloednieuw inleefatelier 'Expeditie WareWare'? Kijk eens mee door de ogen van de kinderen, in een spannend vervolgverhaal. 

LEES HIER het eerste deel

“Oh nee… Wat moeten we nu”, vragen de ontdekkingsreizigers?

De motor is doorgebrand en de knuffel van de ontdekkingsreizigers is helemaal kapot. “Nu ga ik helemaal niet kunnen slapen”, zegt een van de ontdekkingsreizigers.

“Zeg, we hebben toch zo’n bewegingscode die we kunnen doen om het ruimteschip op te starten? Als we de juiste bewegingen voor het oog van het ruimteschip doen, start het wel op", oppert de andere ontdekkingsreiziger.

“Ja, maar hoe zit die weer in elkaar? Moeten we niet op één been staan, of onze tong uitsteken? Ik weet het niet meer! Heeft iemand een idee van een goed bewegingskunstje?” Ruth weet er wel een: “Kijk, ik kan mijn voeten tot mijn hoofd brengen.” “En kijk, ik kan heel goed koprollen”, zegt Marie. Iedereen toont zijn eigen talent, maar niets lijkt te werken…

We hebben dus keiveel grote problemen, besluiten de ontdekkingsreizigers. De knuffel is kapot, de motor is verbrand en we weten de bewegingscode niet meer. “Maar”, zegt Roumaissa, “wij kunnen toch helpen?”
“Oh ja, goed idee!” vindt Kevin. “Als we alle talenten samenleggen, lukt het wel”, zegt de meester.

“Aan de slag”, zegt Elias! 

Met de 'gele' groep kruipt Fatoumata de snoezelkamer binnen. “Wow, wat ligt hier allemaal, en wat staat er allemaal op de muren? Zeg, wat zou die zitzak zijn?”

Een van de ontdekkingsreizigers komt erbij gekropen. Kijk eens, hier ligt een boekje, wat staat er op geschreven?

“Kijk, da’s Bilal! Hij heeft deze ruimte ingericht.” 

“Laten we aan de knuffel beginnen.” Samen maken de kinderen een plan, en dan begint het echte werk.

"Kijk, hier kan ik deze vastklikken, en hier zit een magneetje… Zo blijft die hangen.” Samen bouwen de kinderen de knuffel op. “Dit stuk moet hier…” “Nee hier…” “Kijk, dat is zijn hoofd.” “Kan hij geen twee hoofden hebben?”

Na veel discussie en gezoek raakt de knuffel uiteindelijk af. “Oh, wat is hij schattig geworden.”
Na een stevige knuffel zoeken de kinderen een naam. “Zullen we een naam verzinnen met alle eerste letters van de voornamen?”

Elias, Fatoumata, Marie, Ruth, Anna… Wat denken jullie van MEFAR?

Hé, hoor je dat? Da’s getoeter… We schuiven door.

"Oh, ik heb al keiveel zin om een motor te maken!" zegt Anna. 

Lees verder...