Twee leeftijdsgenoten, Celia en Enrique, begeleiden hen door hun onderdompeling in Guatemala.
Celia en Enrique vertellen over hun dagelijks leven en gaan daarna samen met de leerlingen op onderzoek naar wat een goed leven kan inhouden.
Hierbij denken ze kritisch na over mondiale thema’s als klimaatverandering, kansen en rechten voor iedereen, duurzame voeding en kleding, toegang tot proper water en gezonde lucht en grond. Ze leggen linken tussen het leven in Guatemala en hier en worden tevens aangezet om bij te dragen aan een duurzame wereld.
Tijdens het bezoek aan het inleefatelier kruipen de leerlingen in de huid van een Guatemalteek en ervaren in een uitdagend, levensecht decor het dagelijkse leven in Guatemala.
Traject met 4 stappen
- Een vormingsdag voor de leerkracht: kennismaking met onze visie, de doelstellingen, het lesmateriaal, het inleefatelier en het themaland van keuze.
- Een intensieve voorbereiding in de klas aan de hand van een W.O.-project 'Wonen en leven in...': een handleiding voor de leerkracht, leerlingenmateriaal en een mediapakket.
- Het bezoek aan het inleefatelier: de leerlingen leven een halve dag zoals mensen in Guatemala
- Tijdens de nawerking in de klas verwerken en bespreken de kinderen hun ervaringen
Praktisch
- € 360 per groep, inclusief:
- vorming voor de leerkracht
- deelname aan inleefatelier (max. 28 leerlingen)
- handleiding leerkracht
- leerlingenboekjes
- huur mediapakket
- optioneel: € 40 verzendkosten
- Annulatiekosten worden aangerekend.