
Ons duurzaamheidsproject op school is nu ruimer gesitueerd en meer gedragen. Dat geeft een goed gevoel! Het hele traject was zeer concreet en leidde tot praktische stappen.
Marleen De Sadeleer, IKSO Denderleeuw
Hoe kunnen we leerlingen bewustmaken over de mondiale, politieke uitdagingen van de 21e eeuw? Wat kan bij hen duurzame gedragsverandering stimuleren? En hoe krijgen we hen gemotiveerd om solidair mee aan de kar te trekken? Die vragen komen vaak naar boven bij scholen die op klas- en schoolniveau werk willen maken van de vakoverschrijdende eindtermen.
In een intakegesprek peilen we naar de bestaande schoolsituatie. Zo kunnen we altijd een coaching op maat aanbieden.
We mikken op een zo groot mogelijke participatie van diverse schoolbetrokkenen (leerkrachten, directie, middenkader, maar ook eventueel leerlingen, ouders ...). Zo vergroten we de kans op een stevig draagvlak in de school om aan wereldburgerschap en solidariteit vorm te geven.
Deze nascholing wordt aangeboden in de vorm van een eenmalige vorming maar kan ook, in overleg met het schoolteam, resulteren in een op maat gemaakt traject waarbij onze educatieve medewerkers de school begeleiden in hun proces, via verschillende doelgerichte werksessies.
Voor: schoolteams op zoek naar een stevige omkadering voor vakoverschrijdend werken en campagnes/acties in en rond de school.
Duur: één sessie van 1,5 tot 3 uur of een langer begeleidingstraject
Groepsgrootte: minimum 5 tot maximum 30 deelnemers (van een representatieve groep op school tot het volledige schoolteam)
Locatie: op jouw school, in een groot polyvalent lokaal
Te voorzien: tafels, stoelen, mogelijkheid tot projectie, bord of flip-over
Prijs: afhankelijk van de duur, dus op aanvraag
Ons duurzaamheidsproject op school is nu ruimer gesitueerd en meer gedragen. Dat geeft een goed gevoel! Het hele traject was zeer concreet en leidde tot praktische stappen.
Marleen De Sadeleer, IKSO Denderleeuw